[ 76 / egy / h / kc / librejp / sp / v ] [ ukko ]

/v/ - Vidya I Guess

You asked for this
Name
Email
Subject
Comment
File
:
Embed
Password (For file deletion.)

Onion domain: http://ylcjjrqko7pgobnvzreemm565ea3oj3c7rfqqb4x4twmay6hafv54mid.onion/

File: 1600956162478.png (228.48 KB, 1024x576, 16:9, 8H5ZqSzzZGPn8sWXGZcTeK-120….png)

 No.467[View All]

What do you guys think about the new consoles?
58 posts and 5 image replies omitted. Click reply to view.

 No.912

>>911
why is this one anon so fucking angry about everything

 No.913

>>909
I had a chance to play bing bing deviantart shortly after it came out and I wasn't impressed, there was a lot of "do this stupid thing to get a dopamine hit so zoomers don't check their tiktok while playing" and the platforming wasn't especially interesting. The most "fun" parts were the sengoku castle and the on-rails bit at the very end where you possess gay bowser, so not great. I found out the guy I borrowed it from was a fucking furfag too.
why haven't they done a bowser beatemup where you just smash the fuck out of everything between you and hot princess ass, it would print money

 No.914

>>913
Eh I thought it was decent enough. Not as good as 64 or Sunshine but it's a Mario game and it does what you expect. I agree that getting the moons was overly quick and easy, at times it made it feel more like a collectathon game like Banjo-Kazooie or some shit rather than Mario.

 No.915

>>912
He must wish every game was Ninja Gaiden or God Hand or something. I wonder if he likes strategy games? That's even more standing next to a guy and waiting.

 No.916

>>912
dude its not even a fucking game you dont play anything it just sucks its total trash fuck you
>>915
yeah strat games are pretty cool dont mind taking a while but just standing around watching everything play out theres no thought in it theres no trying you just walk to the thing and yeah i get it, turn-based strat games you just walk to a spot, click on a guy maybe, and watch everything happen. but if it isnt a poor representation of the strategy genre then it will call for you to use strategy, which xbc2 does not call for. no thought, no execution, no anything. you just fucking walk through the game and then its over i guess idk couldn't "play" more than 10 hours
>ninja gaiden
the first one was okay idk people give it a hard time because you have to replay the last 3 levels if you die at the final boss but after doing it twice its just a time sink which isnt really great other than that played uh that xbox game but only at a friends so didnt start from the beginning nor beat the end so idk
>godhand
idk i dont know if id like that one but people talk it up. id give it a try for sure

 No.917

>>916
Did you play XC2 for more than 10 minutes? The auto-attack is basically equivalent to your basic attack function in other JRPGs like Final Fantasy or whatever else. You get a party of 3 with 9 different attacks per person, and you strategically combine them with chain attacks to do the most damage. If you don't like the game it just means you don't like JRPGs in general, not that the game is objectively shit.

 No.918

File: 1615509642363.jpg (156.26 KB, 1280x720, 16:9, xenoblade-chronicles-2-nin….jpg)

>>917
There's countless games that play just like it that are pumped out yearly by Korean and Chinese developers, so why do people talk about so much about Xenoblade? Is it the story? Looks like some generic cringe anime shit to me. The conclusion I am left with is it's a mediocre game pushed by fanboys and critics that praise anything Nintendo craps out.

 No.919

>>918
>Looks like some generic cringe anime shit to me.
>Looks like
Why should anyone trust someone's opinion of a game they haven't even played? You're no different to those zoomers who watch streamers and say it's the same as playing it yourself.
>muh Nintendo fanboys
The Xeno series isn't even made by Nintendo lol, it just happens that they own the company who makes them right now. Clearly you know nothing about these games so I don't know why you feel the need to shitpost about it.

 No.922

File: 1615565359910.jpg (2.98 MB, 3158x2848, 1579:1424, shutterstock_52897015.jpg)

>>919
>Errmmmm ackshually this Chinese MMO tier game is a modern masterpiece
>The story is super deep and complex and definitely not cringy weebshit
>You can't just say it's shit you have to pay 400 dollars to play it

 No.923

>>922
>I haven't watched this movie because I already know it's shit
>I haven't read this book because I already know it's shit
>I haven't listened to this album because I already know it's shit
Etc. None of these opinions would be taken seriously so why should it be different for vidya?

 No.924

>>923
Okay fine I'll play it and give my extended thoughts

 No.925

Just finished it, it was gay lol

 No.939

File: 1615723677232.jpg (254.94 KB, 1161x714, 387:238, xeno.jpg)

>>925
>>924
>finishes that fast
now I know how mrs. anon feels

 No.940

>>922
HEY HAVE YOU EVER HEARD OF SHADOW LEGENDS

 No.946

>>939
I need to find out the old Wii U and play XCX again sometime, shit was pure kino

 No.997

i am really not a fan of paying 80+ bucks for a fucking game, fuck this, literal drug addict price rise. i will stick to emulating and stealing old consoles.

 No.999

>>997
who the fuck is paying 80 for videogaymes??
cyberpunk is a current gen title and i got it 50 new

 No.1000

>>997
or just get a pc and pirate, most good shit is released on pc nowadays

 No.1004

>>999
Plus you can always wait a year or 2 and get the "ultimate edition" with all the DLC shit included for like 20

 No.1010

>>1004
true but doing things with your peers (who aren't going to wait that long) is fun too
i like being able to chat with them (him) bout it

 No.1017

Consoles have been a huge waste of money since the end of gen 7, and it seems like the newer ones especially are just glorified streaming boxes with nothing particularly interesting game-wise. Certainly not $60 worth of interesting at least.

 No.1018

>>999
Australians

 No.1020

>>1017
consoles are for convenience, but even then its a high price to pay… gotta have internet, plus cost of gaming service itself, plus the console, to get shitty and unreliable networking with your friends
im a sucker.

 No.1021

File: 1616222974936-0.png (934.45 KB, 1920x1080, 16:9, bethesda.png)

File: 1616222974936-1.jpg (3.95 MB, 3840x2160, 16:9, xclound-hands-on.jpg)

>>1017
My prediction is PS5 and Switch Pro will have better libraries than PS4 / Switch by a wide margin. Xbox is now directly competing with Sony and Nintendo. They have no chance of competing with Xbox on value, so they are going to have to compete with more, high quality games.

 No.1022

>>1017
At least back then they had the excuse of being cheaper than an equivalent PC, but even that isn't really true anymore.
>>1021
>Switch Pro
Isn't that just a slightly improved Switch? It'll probably be just like the New 3DS which had like 1 exclusive. No way are they going to ignore the fucking huge install base the regular Switch already has.

 No.1024

File: 1616270372299.jpg (143.33 KB, 2000x1000, 2:1, xCloud-Streaming-Service-.jpg)

>>1022
>Isn't that just a slightly improved Switch? It'll probably be just like the New 3DS which had like 1 exclusive.
My point is that XCloud makes the Switch look like an overpriced piece of shit. Nintendo won't be able to survive purely on the novelty of the Switch as a device going forward. They are going to have to get serious about exclusives again if they want to keep selling Switch consoles.

 No.1027

>>1024
>tiny screen attached to controller
>internet required
>streaming latency
>no privacy
its shit

 No.1028

>>1027
>tiny screen attached to controller
The point of game pass is to be able to play on anything from a 8K TV to a tiny mobile screen. Including tablets that are about the same size as a switch. They are going to put this shit on everything

>internet required

>streaming latency
You can download games from game pass and play them offline

 No.1029

>>1028
pretty sure all the cloud shit is run on centralized servers, but either way it's gonna be have streaming latency because all the processing is still done on another machine
i bought a steam link on clearance like $5 and even when connected through ethernet there was still noticeable input lag in every game

 No.1030

>>1024
At the very least I think they'll have to consider adding more than NES and SNES games to their virtual console service, since Xbox gives you basically their entire libraries from OG Xbox/360/Xbone

 No.1034

>>939
Why is the story shorter in Xenoblae Chronicle DE than in the original? I thought it was an exact remake?

 No.1035

>>906
I want to play Mario Odyssey and the Link's Awakening remake.

 No.1038

>>1034
It is, that image is from user-reported stats I think. Maybe people played it for less time because they'd already played the original and knew where everything is? idk

 No.1039

>>1038
better load times :-DDDDDD

 No.1064

File: 1616805059223.png (38.54 KB, 720x644, 180:161, Aprovess.png)

>>916
>godhand
>idk i dont know if id like that one but people talk it up. id give it a try for sure

Why, it's only the bestest, most awesome-est game to have ever been created.

https://www.youtube.com/watch?v=jMlFFHkyzNY

https://www.youtube.com/watch?v=Gp3m4etUeEk

https://www.youtube.com/watch?v=c6AJw6T5Mlc

Every gamer on earth owes himself a chance to play this masterpiece ngl

 No.1065

>>1064
fuck man ur making me wanna go out and buy a ps2

 No.1066

File: 1616835411077-0.mp4 (5.38 MB, 640x360, 16:9, zeo.mp4)

File: 1616835411077-1.png (261.7 KB, 596x751, 596:751, zoa.png)

xbox is #litty

 No.1069

>>1064
How does it run in PCSX2?

 No.1070

>>1066
>arm stretch
>literally stretching his pec
what a fucktard

 No.1071

>>1069
from my experiences nothing ever runs perfectly in pcsx2
you always get some weird shadows or some other kind of graphical glitch every once in a while

 No.1073

>>1065
>fuck man ur making me wanna go out and buy a ps2

See this
>>1069

>>1071
>PCSX2
It ran well on my PC and it's hella old. ==GO AND GET THE GAME ANON! YOU ARE MISSING OUT. IT IS LITERALLY THE PERFECT GAME EVER MADE SINCE 5EVAH. HOLY SHIT! GET IT NOW!!!!==

 No.1074

File: 1616974406423-0.jpg (35.12 KB, 860x650, 86:65, axvde.jpg)

File: 1616974406423-1.mp4 (9.13 MB, 540x360, 3:2, God hand-End credits Outro.mp4)

>>1073
CAPS LOCK BOLD RED TEXT DIDN'T WORK ON MY LAST POST. SHIT

Thread theme using the godhand's ending theme

>Everybody wants a piece.


>Who's next? Don't be a fool.

>Hyperactive fighting style,
>so slick they will make you drool.
>God hand helps me work out my stress.
>It's overpowering I must confess.
>The only person who it doesn't work on,
>is the girl who got me into this: Olivia.

>Slicing through thugs with

>my shockwave!(Shockwave!)
>More beheadings than a guillotine,
>headslicer! (Headslicer!)

>My arm,

>my arm
>my arm,
>my arm
>my arm,
>my arm
>will summon up the

>power of the god hand!

 No.1075

>>1074
redtext gotta be on its own line

 No.1076

>>1073
Personally I've always thought Clover/Platinum Games stuff is overhyped on /v/ boards, but if you say it's that good I'll be sure to try it out eventually

 No.1079

>>1075
Oghey

>>1076
Depends. There's raly pretty good Clover/Platinum Games (Okami), really short Clover/Platinum Games (the one Avatar/TMNT/Transformers game they made and Vanquish) and really shitty, poorly written Clover/Platinum Games (Bayonetta. Did not like it compared to Devil May Cry)

But godhand is legit good. Give it a shot. Warning: it is "Dark Souls" hard though, so git gud during your playthrough

 No.1080

>>1079
I liked Bayonetta tbh

 No.1081

>>1079
Yeah I liked Bayonetta but it's overrated and doesn't come close to DMC imo. MGR and Wonderful 101 were top tier tho

 No.1127

File: 1618002762519.jpeg (152.94 KB, 820x607, 820:607, mythic.jpeg)

>>1076
>Personally I've always thought Clover/Platinum Games stuff is overhyped on /v/ boards, but if you say it's that good I'll be sure to try it out eventually

So did you give it a try? How was it? Did you like it or hate it? It's not a game for everyone so I can understand how you may feel? Really wants to know

 No.1128

Bayonetta is way better than DMC lol wtf are you smoking.
Also
>written
who the fuck plays plat games for plot?

 No.1130

>>1127
Sorry bro I'm in the middle of a long ass New Vegas playthrough right now, but like I said I'll be sure to play it sometime



[Return][Go to top] [Catalog] [Post a Reply]
Delete Post [ ]
[ 76 / egy / h / kc / librejp / sp / v ] [ ukko ]